Hosting, Domain, WordPress eklentileri, Seo, Görsel Seo

Arama Motoru Optimizasyonu ( SEO )

SEO-2014-Optimizasyonu-1

SEO
Arama Motoru Optimizasyonu web sitenin arama motoruna uygun bir şekilde optimize edilerek belirli hedef kelimelerde yükselmesini ve ilk sıralarda yer almasını sağlayan çalışmalardır. SEO çalışması ile tanıttığınız ürün veya hizmet verdiğiniz alan ile ilgilenen kitleyi web sitenize çekebilirsiniz.

Örnegin; Teknolojik ürünler satan bir e-ticaret sitenizinin olduğunu varsayalım. Cep telefonu, Tablet PC, TV, Kulaklık vs. almak isteyen almak isteyen bir kişi google’da “Tablet PC”, “Kaliteli Tablet PC” veya ” Ucuz Tablet” gibi aramalar yapacak ve çıkan sonuçlardan ilk sayfada bulunan, özellikle birinci sırada olan sonuca tıklayıp bu siteye gidecektir. Büyük olasılıkla da web sitenizden alışveriş yapacaktır. Bu sayede hem müşteri potansiyeliniz hem de satışlarınız artacaktır. Üstelik sitenize ziyaretci akışıda olacağından e-ticaresiteniz Arama motorlarında popüler olmaya başlayacaktır.

 

SEO Nasıl Yapılmalıdır?

Öncelikle   Arama Motoru Optimizasyonu  çalışmaların zamana yayılması, gerçek yöntemlerle ve site için sağlıklı olan yollarla yapılması gerekir. H tagların siteye uygun bir şekilde düzenlenmesi, anahtar kelime yoğunluğunun analiz edilip düzenlenmesi,

sitenin düzenli olarak güncellenmesi, özgün makale, görsel öğeler kullanarak zenginleştirmeli, sosyal medya çalışmaları ve backlink ile desteklenmelidir. Arama motoru optimizasyonu da bir nevi pazarlama stratejisidir. Amacı ürün veya hizmetin ön plana çıkarmasını hedefler. Reklamlardan farklı olarak daha uzun vadeli ve uzun süre etkili bir yatırımdır. En büyük avantajı ise reklam hizmetlerine göre daha ekonomiktir.

SEO site içi ve site dışı olmak üzere 2 bölüme ayrılmaktadır.

Site İçi Seo Optimizasyonu ( On Page Seo)

Site içi optimizasyon web sitenizin arama motoru botları tarafından hızlı, doğru taranması ve arama sonuçlarına yansıtılması bakımından önemlidir. Site içi optimizasyon yaparken dikkat etmeniz gereken başlıca kriterler şunlardır:

  • Meta tagların yapılandırılması
  • Uygun title yapılandırması
  • Sayfa URL yapılandırılması
  • Site haritası oluşturulması
  • Anahtar kelime planlaması
  • LSI ile içerik modelleme
  • Sayfa dilinin ayarlanması
  • Sunucu tabanlı işlemler( Sayfa kodlaması, Gzip vs.)
  • CDN Kullanımı
  • Site içerik mimarisi hazırlama /düzenleme
  • Sayfa kod yapılandırılması

SEO-2014-Optimizasyonu

On Page SEO kriterlerinde dikkat etmeniz gereken maddeler bunlardır. Bu çalışmalarının amacı web sitesini arama motoru dostu yaparak, ziyaretçilere özgün ve faydalı içerik sunmaktır. Googlenin son zamanlardaki güncellemeleri ile de bu durum çok önem kazanmıştır.

Site Dışı Seo Optimizasyonu ( Off Page Seo)

Harici kaynaklı alınan bağlantı, sosyal medya kullanımı, Dizin işlemleri gibi site dışında yapılan her türlü tanıtım ve paylaşım çalışmalarını kapsamaktadır. Site dışı optimizasyonun temelinde backlink kavramı bulunmaktadır. Backlinklerin web sitenizin içeriği ile uyumlu, güvenilir ve pagerankı yüksek olan sitelerden gelmesi çalışma yaptığınız site için büyük fayda sağlayacaktır. Sosyal medya kullanımı ise paylaşılan içerikler üzerinden sitenize ulaşılması durumunda fayda sağlayan etkenlerden biridir. Son olarak web sitesinin kaliteli dizinlere eklenmesi ( Dmoz, Yahoo vs. ) sitenin güvenilirlik ve index hızının artmasına yardımcı olan faktörlerin başında gelmektedir.